Форуми » Автомобили

Списък на най-новите мнения

    • 20 ноември 2018 г., 16:10:16 EET
    • С постоянно увеличаващите се цени на горивата, все повече българи се ориентират към пропан-бутана като алтернативен горивен източник за своите автомобили. Тенденцията в последните години се разпространява главоломно в цяла Европа, като иновациите и изследванията в тази сфера не спират. Пропан-бутанът, известен също като LPG (втечнен петролен газ) е смес от леките въглеводороди пропан (C3H8) и бутан (C4H10), които се намират в газообразно агрегатно състояние при атмосферна температура и налягане. LPG се извлича предимно от находищата на петрол и природен газ или се получава при преработката на нефт в рафинериите. При нормални температура и налягане LPG  е в газообразно състояние, а при повишено налягане, в течно състояние. LPG горивото влиза в двигателя в газообразно състояние, лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, която изгаря почти напълно.

       

      ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ

      Използването на LPG като горивна система, има редица предимства. На първо място разбира се е икономията с до 50% на разходите за гориво, сравнено с бензина. Много се спори и по въпросът за надеждността, безопасността и износването на двигателя при използването на пропан-бутан. Газта не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера, тъй като попада в двигателя в газообразно състояние. Това в голяма степен намалява износването на цилиндрите и увеличава ресурса на двигателя. Гориво-въздушната смес изгаря почти изцяло, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Наблюдава се и намаляване на токсичността на отработените газове тъй като пропан-бутанът не съдържа олово и сяра, както и значително по-безшумна работа на двигателя.

      По въпросът за безопасността може да се каже, че ако системата е монтирана правилно и професионално, то тя не е по-опасна от всяка друга горивна система.

      При използването на LPG, разходът на газ е увеличен с 10 - 15% спрямо бензиновия разход, поради различната плътност на горивата. Поради по-бавното изгаряне на пропан-бутана, се наблюдава и спад в мощността на двигателя с 5 до 7%, но от друга страна, високото октаново число на LPG (103 - 105), изключва появата на вредните за двигателя детонации.

       

      ВИДОВЕ ГАЗОВИ УРЕДБИ

      LPG системите биват два вида - конвенционални газови уредби и по-усъвършенстваните системи, тип газов инжекцион.

      При конвенционалната газова уредба, горивото се подава чрез смесител. Тя се прилага най-вече в автомобили с карбуратор,  моноинжекцион или с  по-стари модели инжекцион. Разбира се е възможен и монтажът в автомобили с многоточкови инжекциони, но там рискът от получаване на гърмеж (backfire) е доста по-висок. Той се причинява от бедна горивна смес (гърми в смукателните колектори или въздушния филтър) или от прекалено богата горивна смес (гърми в изпускателната система). От гърмежът могат да пострадат M.A.P. сензора, дебитомера и други системи в автомобила. Ако все пак предпочетете конвенционална газова уредба, бъдете сигурни в настройките на системата, които трябва да се извършат задължително от специалист. Също така е препоръчително след монтаж да минете през газ-анализатор, където да се провери съотношението въздух/гориво на горивната смес.

      Тъй като тук настройките се извършват ръчно, е възможно да намалите значително разходът си на газ, което обаче ще доведе до доста осезаем спад в динамиката на автомобила. За по-ефикасна работа на газта е важно, впръскването на газта ( чрез т. нар. „плочка“) да се извършва максимално близо до всмукателните колектори.

      Обикновените газови уредби са предпочитани главно поради по-ниската си цена спрямо инжекционните.

       

      При газовият инжекцион горивото се подава чрез дюзи пред всмукателните клапани и количеството му се оптимизира и калкулира постоянно чрез компютър. По този начин се запазват динамичните характеристики на автомобила и се оптимизира до максимум разходът на гориво. Последното поколение инжекционни системи дава разлика от едва 2% в мощността на автомобила, сравнено с бензина.

      Газовата инжекционна система е значително по-прецизирана от конвенционалната. При нея рисковете от повреда в двигателя са сведени до минимум, като в същото време автомобилът запазва почти изцяло своите динамични характеристики, поради по-доброто изгаряне. Разходът на гориво е не по-висок от 10-15% спрямо бензиновия измерен в литри. Автомобилът запалва на бензин и след  достигане на оптималните параметри автоматично превключва на газ.  Газовият инжекцион се монтира успешно и на автомобили с мощност над 300кс.

       

      Цените на конвенционалните и инжекционните газови системи варират в широки граници. Обикновените АГУ най-често се предлагат за около 400 до 500лв.. Газовите инжекциони се намират на цени от 800 до 2000лв. за четирицилиндрови двигатели, а ако  автомобилът е с 6 или повече цилиндъра цената се покачва значително. Когато си купувате газова система, вие получавате и плащате за комплексна услуга  и качеството на тази услуга зависи от качеството на  вложените  материали и от опита на инсталатора, което в  повечето случаи определя цената. Разнообразието от предлагани марки е голямо - BRC, LOVATO, STAR GAS, LO-GAS, TOMASETTO, BSM и други. Преценете коя отговаря най-добре на вашите изисквания като цена и качество. Много важен е и сервиза, където ще ви бъде поставена системата. Не се насочвайте към най-евтините предложения на пазара, тъй като се предлагат и системи неотговарящи на стандартите, както и ментета на известни марки. Препоръката често е от човек, които има подобна система, и според него тя работи напълно задоволително, но имайте в предвид, че ако една евтина система работи добре при определен тип коли, това не е гаранция, че ще работи и при останалите.

      Както при автомобилите, така и при газовите системи има различно ниво на качество, гаранции и дефекти, за които трябва да се осведомите. Заинтересувайте се колко в действителност ще бъде разходът на газ спрямо бензин, защото обещанията, които се дават за разход на газ, еднакъв с разхода на бензин са заблуда.

      Когато избирате бутилка за газта, съобразете фактори като километрите, които изминавате и пространството в багажника, с което разполагате.

      Каквато и LPG система да изберете, знайте, че добрата работа и поддръжка на колата на бензин са задължителни за да работи безпроблемно и на газ. Цялостното състояние на автомобила трябва да е добро, като особено важни са системата за подаване на бензин и поддръжката на системата за запалване - бобини, свещи и кабели за свещи. Най подходящи за автомобили на газ са свещите с един полюс.

      Другият фактор за безпроблемно шофиране на газ е изправната изпускателна система, и най-вече съпротивлението, което създава на отработените газове.

      Добрата газова система трябва да работи безпроблемно на газ и на бензин. Много водачи, карайки известно време на газ установяват, че автомобилите им постепенно изгубват своята пъргавина и динамика на бензин. В такъв случаи, ако не се касае за проблем в бензиновата помпа, се поставя диагноза "запушване на дюзите". На запушване на дюзите са подложени най-вече електронно управляемите инжекционни системи с разпределено впръскване. Затова е препоръчително, макар и с газова уредба, понякога да карате своя автомобил и на бензин.

      Ако изминавате значително количество километри с вашия автомобил, поставянето на газова уредба определено ще бъде рентабилно, като се има в предвид, че цената на газта е около два пъти по-ниска от тази на бензина.

      газов инжекцион, газов инжекцион софия, газови инжекциони, газови инжекциони софия, газ сервиз софия

    • 21 ноември 2013 г., 0:41:44 EET
    • BMW Grоup представи официално новото BMW Серия 6 Кабриолет на бляскава церемония в столицата. На събитието присъстваха над 350 гости, журналисти и популярни личности, сред които актьорите от сериала "Стъклен дом", рали пилотите Ясен Попов и Крум Дончев и др.

      Под прожекторите на преобразената като луксозна яхта зала, бяха представени и двата налични в момента модела на 

    • 10 октомври 2013 г., 20:20:59 EEST
    • От следващата година новия Cadillac ATS ще е с четири врати ... Да го видим ...


    • 19 септември 2013 г., 11:21:52 EEST
    • Концепция за мотор Lamborbiker

       The Lamborbiker е концепция за мотор от дизайнера Флавио Адриани, който е бил вдъхновен от Марчело Гандини, главен дизайнер на Bertone и работещ на свободна практика от 1980.



      Гандини е бил също дизайнер на колелата Osmos и на Lamborghini Countach. Докато някои сързват формата рамката на мотора Ламборбайкър с Ламбургини Коунтач, други ценят дизайна посока на колелото по отношение на неговите извити линии и лъскава рамка. Издутите джанти също са допълнение към мотора, като му придават един футуристичен вид.


    • 29 юни 2013 г., 17:29:14 EEST
    • Mercedes-Benz A 200 CDI BE - 7G-DCT 

    • 19 юни 2014 г., 23:56:39 EEST
    • Какво мислите за този автомобил?