Златното сечение е не само математическо понятие, но е символ за красота, хармония и съвършенство в изкуството, науката и природата.
Терминът "Златно сечение" е въведен от Леонардо да Винчи като пропорция за "идеалното човешко тяло". То е било познато на египтяните и древните гърци още в античността. Представата за хармония и отношение e в основата на философските идеи на Питагор. Египетските пирамиди иПартенонът са пример за използването на пропорцията φ в архитектурата.
Зад привидния хаос, който цари във Вселената, в който всяко събитие и мярка следват логично някаква неясна съдба, все пак съществува скрит ред.
Вестникът ни, екранът на компютъра, кредитната ни карта, венчелистчетата на цвета, листата на дървото, фасадата на сградата отсреща – всичко се подчинява на принцип, на пропорция, на хармонична стойност. Сякаш от всеки ъгъл на природата Вселената ни нашепва някакъв код, уникален и хармонично уравновесен: Златното сечение, Божествената пропорция.
Златното сечение е не само математическо понятие, но е символ за красота, хармония и съвършенство в изкуството, науката и природата.
Терминът "Златно сечение" е въведен от Леонардо да Винчи като пропорция за "идеалното човешко тяло". То е било познато на египтяните и древните гърци още в античността. Представата за хармония и отношение e в основата на философските идеи на Питагор. Египетските пирамиди иПартенонът са пример за използването на пропорцията φ в архитектурата.
Зад привидния хаос, който цари във Вселената, в който всяко събитие и мярка следват логично някаква неясна съдба, все пак съществува скрит ред.
Вестникът ни, екранът на компютъра, кредитната ни карта, венчелистчетата на цвета, листата на дървото, фасадата на сградата отсреща – всичко се подчинява на принцип, на пропорция, на хармонична стойност. Сякаш от всеки ъгъл на природата Вселената ни нашепва някакъв код, уникален и хармонично уравновесен: Златното сечение, Божествената пропорция.