Имаше времена, когато мъжете считаха дори портмонета за прекалено женски аксесоар и отказваха да ги носят, но днес те премятат стилна чанта през рамо, подобно на нежните си половинки и това не им изглежда никак странно и неуместно.
Модната индустрия е спечелила близо 3 милиарда щатски долара от продажбите на мъжки чанти, така че не можем да не заявим твърдо, че това е всеобхватна модна тенденция.
Според фирмата за маркетингови проучвания NPD Group, продажбата на чанти за мъже се е повишила с три на сто през изминалата година, което в пари се изчислява на 957 милиона щатски долара.
Продажбите на мъжки раници също са се повишили невероятно – с цели 24% за изминалата година. По-типичните мъжки аксесоари като бизнес куфарчета, чанти за лаптоп и спортни сакове пък отбелязват спад в своите продажби.
Мъжката чанта дори си има прякор в англоезичните държави и той е „murse", съчетание от думите за мъж „man“ и за дамска чанта „purse“. Вече стана ясно, че този, уж женски аксесоар, набира все по-голяма популярност сред представителите на силния пол, а се оказва, че мъжете са по-склонни да харчат повече пари за маркова чанта, отколкото за други видове сакове и раници.
Кание Уест залага на бляскавата марка Louis Vuitton; Снимка: Spalsh News
Все повече дизайнери включват в колекциите си подобни чанти, които могат да се носят на рамо или през глава и рамо. Чантите на Paul Smith започват от 990 долара, тези на Rag & Bone – от 400, докато на Zara са под 80 долара.
Разбира се, любимата марка на звездите – Louis Vuitton, продължава да бъде една от най-предпочитаните и от обикновените мъже, въпреки че е доста скъпа.
Може би причината мъжете да започнат да носят т. нар. „murse" е нарастващото количество от „умни" и ценни джаджи като ай-фони, ай-пади и т. н. и необходимостта от преносимо пространство за тяхното съхранение.
Райън Рейнолдс също има нужда от голяма чанта, в която да носи вещите си, може би заради тесните си джинси, в които едва ли има много място; Снимка: Spalsh News
Главният анализатор на NPD Маршал Коен казва в изявлението си, че нарастващата популярност на тесните дънки от типа „slim“, също може да бъде фактор мъжете да имат все по-голяма необходимост от място, където да си носят вещите.
„Мъжкото облекло стана такова, че не може да побере дори ключовете на своя притежател, а да не говорим за телефона му. Тази промяна в модата и в начина на живот определи нуждата на мъжете да носят чанта."
Имаше времена, когато мъжете считаха дори портмонета за прекалено женски аксесоар и отказваха да ги носят, но днес те премятат стилна чанта през рамо, подобно на нежните си половинки и това не им изглежда никак странно и неуместно.
Модната индустрия е спечелила близо 3 милиарда щатски долара от продажбите на мъжки чанти, така че не можем да не заявим твърдо, че това е всеобхватна модна тенденция.
Според фирмата за маркетингови проучвания NPD Group, продажбата на чанти за мъже се е повишила с три на сто през изминалата година, което в пари се изчислява на 957 милиона щатски долара.
Продажбите на мъжки раници също са се повишили невероятно – с цели 24% за изминалата година. По-типичните мъжки аксесоари като бизнес куфарчета, чанти за лаптоп и спортни сакове пък отбелязват спад в своите продажби.
Мъжката чанта дори си има прякор в англоезичните държави и той е „murse", съчетание от думите за мъж „man“ и за дамска чанта „purse“. Вече стана ясно, че този, уж женски аксесоар, набира все по-голяма популярност сред представителите на силния пол, а се оказва, че мъжете са по-склонни да харчат повече пари за маркова чанта, отколкото за други видове сакове и раници.
Кание Уест залага на бляскавата марка Louis Vuitton; Снимка: Spalsh News
Все повече дизайнери включват в колекциите си подобни чанти, които могат да се носят на рамо или през глава и рамо. Чантите на Paul Smith започват от 990 долара, тези на Rag & Bone – от 400, докато на Zara са под 80 долара.
Разбира се, любимата марка на звездите – Louis Vuitton, продължава да бъде една от най-предпочитаните и от обикновените мъже, въпреки че е доста скъпа.
Може би причината мъжете да започнат да носят т. нар. „murse" е нарастващото количество от „умни" и ценни джаджи като ай-фони, ай-пади и т. н. и необходимостта от преносимо пространство за тяхното съхранение.
Райън Рейнолдс също има нужда от голяма чанта, в която да носи вещите си, може би заради тесните си джинси, в които едва ли има много място; Снимка: Spalsh News
Главният анализатор на NPD Маршал Коен казва в изявлението си, че нарастващата популярност на тесните дънки от типа „slim“, също може да бъде фактор мъжете да имат все по-голяма необходимост от място, където да си носят вещите.
„Мъжкото облекло стана такова, че не може да побере дори ключовете на своя притежател, а да не говорим за телефона му. Тази промяна в модата и в начина на живот определи нуждата на мъжете да носят чанта."